Care este diferenta intre organic si bio?

09/11/2018
de catre Admin Admin

Te-ai intrebat probabil care este diferenta intre un produs bio si un produs organic. Raspunsul este simplu: niciuna! Dar intre un produs eco si un produs certificat bio? Raspunsul este acelasi.

Bio - eco - organic - ecologic sunt sinonime, denumirea fiind diferita in functie de zona geografica unde s-a facut certificarea produsului. Termenul „organic” este utilizat cu precadere in spatiul anglo-saxon. Termenul „bio” (de la biologic) este folosit in special in spatiul franco-german. De exemplu, in SUA si Canada se utilizeaza termenul organic, in spatiul german – atit ecologic („eco”), cât si bio, iar in Italia sau Ungaria termenul folosit este de „bio”. In Romania, termenul utilizat este de „Agricultura Ecologica” , cu prescurtarea „ae”.

In plus, in Uniunea Europeana este obligatorie aplicarea simbolului certificat bio UE incepand cu data de 1 iulie 2010.

Indiferent de denumire, produsele ECO, BIO, sau Organice sunt certificate de un organism autorizat, care garanteaza ca acestea au fost obtinute fara adaugarea de substante chimice, daunatoare mediului sau oamenilor. Producatorii de astfel de produse trebuie sa urmeze o procedura foarte stricta, respectatnd legislatia in vigoare. In urma controalelor care se fac de catre organisme de inspectie si certificare, daca acestia respecta regulie de productie, primesc certificatul de produs ecologic si isi vor putea eticheta produsele ca fiind ECO.

A nu se confunda insa certificarea bio/eco/organic cu inscriptia "natural" sau "100% natural". Aceasta inscriptie nu este altceva decat o strategie de marketing ce profita de faptul ca legislatia nu prevede nicio restrictie la utilizarea termenului "natural". Un produs etichetat ca fiind "natural" poate contine aditivi, ingrasaminte sau alte substante daunatoare organismului.


Sursa foto: gourmetgiftbaskets.com

Ce sunt produsele bio?

09/11/2018
de catre Admin Admin

Cu siguranta am auzit in ultimul timp despre diferite produse bio. Dar ce inseamna, de fapt, un produs "bio"? Ce anume face diferenta intre un produs obisnuit si unul certificat bio?

Certificarea bio/eco presupune ca pe intreaga linie de productie, de la cultivarea materiei prime pana la produsul in forma finala s-au folosit numai elemente naturale, organice, fara adaosuri de substante chimice. Legislatia privitoare la certificarea bio a unui produs este foarte stricta. Certificarea se refera, in general, la produsele alimentare insa exista certificari si pentru produse bio de ingrijire personala, detergenti ecologici sau cosmetice bio.

Conditiile de acordare a statutului de produs ecologic difera de la o tara la alta, insa regulile de baza sunt aceleasi: este interzisa folosirea organismelor modificate genetic, a substantelor chimice daunatoare omului (pesticide, aditivi, conservanti, hormoni de crestere, antibiotice, etc). De asemenea, locul unde sunt crescute materiile prime trebuie sa fie ferite de radiatii iar in solul unde se cultiva plantele trebuie sa nu se fi folosit ingrasaminte sau pesticide cu cativa ani inainte. Daca un produs final contine mai multe ingrediente, aceasta regula se aplica tuturor ingredientelor unui produs.

Pe eticheta aplicata unui produs bio este obligatoriu sa fie trecute urmatoarele elemente: referirea la productia in sistem ecologic, logo-ul de certificare bio, numele institutiei care a efectuat certificarea si, dupa caz, data expirarii certificarii.

Consumul de produse bio este o alegere excelenta pentru sanatate, doar cu un produs certificat putand fi siguri ca nu ingeram chimicale daunatoare organismului sau plante modificate genetic, elemente intalnite astazi in peste 90% din alimentele din supermarket si, din pacate, chiar si in cele "de la tarani". Pretul mai mare al produselor eco/bio este pe deplin justificat in conditiile in care fara chimicale productia pe o anumita suprafata este mult mai mica decat in cazul agriculturii traditionale.

Orez cu lapte de soia

09/11/2018
de catre Admin Admin

Desertul copilariei multora dintre noi, orezul cu lapte este rapid si usor de preparat oricand ai pofta de ceva dulce sau cei mici ar manca ceva bun. Iata o reteta reinterpretata de orez cu lapte ce foloseste lapte de soia, atat pentru cei ce urmeaza o dieta vegana cat si pentru cei care tin post.


Ingrediente (pentru 4 portii):

1 litru de lapte de soia (se poate folosi orice lapte vegetal)

100gr. de orez basmati bio

Sirop de agave dupa gust (sau alt indulcitor)

Scortisoara

Un varf de cutit vanilie pudra bio


Metoda de preparare este foarte simpla. Se pune la fiert laptele vegetal intr-o oala cu peretii antiaderenti (de preferinta din ceramica). Dupa ce da in fiert se adauga orezul si se fierbe la foc mic pana cand acesta se moaie, mestecand in continuu ca sa nu se lipeasca. Cand orezul este fiert, se stinge focul si se adauga siropul de agave sau orice alt indulcitor preferi si pudra de vanilie. Se toarna in recipientele in care se va servi, se orneaza cu pudra de scortisoara si se lasa la racit. Noua ne place servit rece, de la frigider, ornat cu gem de zmeura.


Sursa foto: thegirllovestoeat.com

Sucul " Adio Cafea"

09/11/2018
de catre Admin Admin

De aproximativ 1 an am achizitionat un Hurom Slow Juicer. Este un minunat storcator prin presare la rece de orice: fructe, legume, ierburi, boabe, face chiar si lapte de migdale, lapte de soia sau, inghetata de banane.

De curand am descoperit pe internet o reteta perfecta pentru cei care doresc din diferite motive sa inlocuiasca ceasca de cafea de dimineata/pranz/seara.
Reteta e super simpla:

Avem nevoie de 1 mar mediu, 1 portocala,4 morcovi potriviti, 1 sfert de lamaie, ceai verde, 1 lingurita de miere


1. Preparaţi un ceai verde (nu prea fierbinte).
2. Adăugaţi o linguriţă de miere in ceai.
3. Spălaţi, decojiţi şi apoi tăiaţi fructele în cuburi/felii rezonabile pentru storcătorul pe care îl folosiţi.
4. Introduceţi ceaiul şi fructele în storcător (se va folosi sita fină).
5. Savuraţi sucul, care este un înlocuitor excelent pentru cafeaua de zi cu zi.

Sper sa va placa !

Gustarile de seara iti afecteaza sanatatea?

09/11/2018
de catre Admin Admin

Gustarile de seara iti afecteaza sanatatea?

După o zi grea la lucru, cui nu-i place să se întinda în fața televizorului cu un castron de înghețată sau o pungă de chips-uri?

Din păcate, acest lucru poate veni in detrimental sanatatii noastre. Consumul de alimente inainte de culcare ar putea creste riscul pentru boli de inima, boala vaselor de sange si accident vascular cerebral, potrivit American Heart Association.


În plus, numeroase studii au găsit o legătură între mâncarea înainte de culcare și un risc mai mare de obezitate. "Snacking-ul înainte de culcare poate fi periculos pentru oameni dacă nu sunt atenți", spune Sarah Muntel, coordonator dietetician la Comunitatea de Sănătate din Indianapolis. Câtiva factori declansatori determină oamenii să manance fără sa se gandeasca înainte de culcare. Unii consumă pentru a ameliora stresul după o zi grea. Alții găsesc gustăriile târzii ca si o relaxare.

"Știu atât de mulți oameni care fac alegeri grozave toată ziua, dar se luptă cu masa de seară", spune Muntel.

Pericolul de a gusta noaptea târziu este ca devine un obicei care poate incetini încet și sigur eforturile dvs. de a rămâne sănătoși și în formă. "Aceste gustări de seară pot duce la sute de calorii suplimentare, iar de multe ori oamenii nici măcar nu stiu", spune Muntel.

Dacă aveți tendința să gustați noapte tarziu, este important să încercați în mod conștient să vă schimbați obiceiurile proaste. "Căutați alte activități pentru relaxare ", spune Muntel. "Citiți o carte, jucați un joc de cărți sau lucrați la un puzzle."


Pur și simplu schimbarea locului unde petreceți timpul târziu noaptea vă poate ajuta să obțineți un nou început.

"Dacă mănânci mereu în fața televizorului, stai departe de acea zonă", spune Muntel. "Petreceți timp pe verandă sau în dormitor."

Academia de Nutriție și Dietetică din Chicago oferă mai multe sfaturi pentru a evita tentația de a lua gustări târziu noaptea.

Ei includ:

· A rămâne bine hidratat. Lipsa de hidratare poate crește senzatia de foame.

· Nu săriti peste mese. Consumarea a trei mese pe zi vă poate împiedica să deveniți foarte infometat noaptea târziu.

· Eliminarea alimentelor nesănătoase din casă. Dacă durează doar o scurtă plimbare prin casă pentru a ajunge la dulciuri și la chipsuri , eforturile dvs. de a evita mancatul înainte de culcare vor eșua înainte să înceapă.

Mai multe gustări sănătoase târzii

Dacă pur și simplu nu puteți suporta gândul vieții fără o seară de gustari, cel puțin încercați să faceți mai multe alegeri sănătoase atunci când gustați. "O gustare planificată este bine seara", spune Muntel. Doar asigurați-vă că o portionati și păstrați-o la aproximativ 100 până la 150 de calorii. "De exemplu, ea recomandă ca gustăre un fruct sau o felie mica de branza, ambele care vă vor furniza substanțe nutritive și fibre importante. "Portionati tot ceea ce alegeți, astfel încât să știți exact ce mâncați", spune Muntel. În schimb, încercați să evitați să gustați din pungi și cutii - chipsuri de cartofi, biscuiți și alte gustări prelucrate.


Academia de Nutriție și Dietetică din Chicago oferă, de asemenea, mai multe sugestii pentru mai multă gustare sănătoasă.

Astfel de opțiuni includ:

1 piersica cu brânză de vaci

100 grame de iaurt grecesc de vanilie amestecată de 1 lingurita pulbere de proteine

2 lingurite de unt de migdale intinse pe bete de telina

1/3 ceasca de struguri sau afine

Dacă doriți ceva mai elaborat, academia recomandă tăierea unor felii de ananas, stropirea cu scorțișoară și coacerea la 160 de grade timp de 10 minute. Sau, adăugați un condiment la o mână de migdale prăjite și coaceți la 160 de grade timp de 30 de minute.